Galerii ciąg dalszy
Kupiłem przedni hamulec. Jest ładny i pasuje nieźle, wystarczyło leciutko podebrać drewno przy naciągu. Teraz muszę znaleźć tą przeklętą linkę…
W rączce zacząłem montaż trzpienia do zamocowania w widelcu.
– wiertłem 6mm przewierciłem na wylot otwór prowadzący,
– koronowym 38mm nawierciłem rowek na głębokość 4 mm,
– koronowym 32mm wwierciłem się na 16mm,
– otwornicą 26mm wybrałem materiał ze środka na głębokość 18mm
– wiertłem piórowym 20mm nawierciłem otwór pod stalową rurkę, pozostałość z fajki,
– tym samym wiertłem nawierciłem wgłębienie na główkę śruby od góry,
– wiertłem 8mm przewierciłem na wylot to co zostało,
– klin kontrujący z fajki przegwintowałem na prawidłowe 8mm i dopasowałem śrubę długości 10cm z gwintem długości 2cm,
– szyszką do drewna wybrałem conieco materiału od środka, by pasowało lepiej,
– stary, dobry distal pokrył ścianki od środka i krawędź rurki po uprzednim przejechaniu papierem ściernym,
Teraz poczekam sobie spokojnie do jutra i przewiercę jakąś śrubą czy coś.
Podłączyłem szczęki, hamują ale słabo. Jak pojeździ parę dni to się dotrą i zaczną łapać.
Klej trzyma. Zapomniałem doliczyć siłę śruby trzymającej za klin, nie przewiercam więcej rączki. Poprawiłem małe niedokładności w jej wyglądzie i przeciągnąłem wszystko lakierem bezbarwnym. Jutro papier 120 i druga warstwa vidaronu. Po jutrze papier 180 i mam nadzieję ostatnia warstwa. Mam nawet ochotę, końcową nałożyć poprzez zanurzenie elementu i zostawienie do odcieknięcia, zobaczę po jutrze.
Szukam fajnych wzorów do naniesienia na boki roweru. Widziałem różne fikuśne zakrętasy, ale nie jestem pewien, czy chciałbym potem jeździć kobiecym rowerem =] A różnokolorowe warstwy aż się proszą o rzeźbienie.
No i zapomniał bym o kolejnej ważnej kwestii – WAGA. Rower waży 18 kilo.
Pomalowane. Nie świeci, błyszczy się jak szkło, ale i tak wystarczy.
Na stan dzisiejszy, projekt uznaję za zamknięty. Może kiedyś wymyślę jak zamontować nóżkę, to dokleję info o tym tutaj, ale na razie nie zapowiada się na to.
Możliwe że będę chciał też zmienić konstrukcję fotela, ale to także nie teraz.